بهية,,,,,,,,,,,,,,بقلم,,,,,أحمد أبو العمايم

قصيدة بهية بقلمي
انا سطر في كراسك
وجندي في حراسك
انا همس لاحساسك
و شمعة في نبراسك
انا وردة في بستانك
و ومضة في وجدانك
انا قطرة في شريانك
وا الترياق لاحبابك
انا السعاف لحسادك
و كلمة في مواويلك
انا صوت تراتيلك
والصفاء من نيلك
انا النديم لسمارك
و الماحى لفجارك
انا حجر فى امجادك
والحفيد لاجدادك
انا نبت لاشجارك
وا المضياف لروادك
انا العابد فى محرابك
و السؤال لجوابك
انا المجيب لسؤالك
والنسر فى سمائك
انا الليث فى اراضيك
وا الضوء لقناديلك
انا دايما بناديلك
ودايما هغنيلك
بحبك بحبك بحبك يمصر
أحمد أبو العمايم
ربما تحتوي الصورة على: ‏‏‏‏شخص أو أكثر‏، و‏‏أشخاص يقفون‏، و‏زهرة‏‏‏ و‏نشاطات في أماكن مفتوحة‏‏‏

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

#من ذاكرتي العتيقة,,,,,,,,,,,,,,,, بقلم,,,,,,بسمه

طريد جنتك,,,,,,بقلم,,,,عادل عبد الرازق

متستبسطنيش ,,,,,,,,,,,,,,بقلم,,,,,: محفوظ البراموني :